Hello New York City! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolien Broeke - WaarBenJij.nu Hello New York City! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolien Broeke - WaarBenJij.nu

Hello New York City!

Blijf op de hoogte en volg Jolien

20 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Hoi allemaal,

Eindelijk was het dan zo ver. Vorige week vrijdag heb ik mijn visum binnen gekregen. Daarna heb ik meteen mijn vlucht geboekt en zaterdag stond ik dan eindelijk op Schiphol om te vertrekken naar New York waar ik zes maanden zal verblijven voor mijn stage. Ik dacht altijd: "mij overkomt dat niet, huilen omdat ik weg ga". Nou mijn lieve ouders, Dennis, Lisanne, Robin en mijn vriendinnen die hebben het kunnen zien.. ik stond te huilen als een klein kind haha.

Na een goede vlucht via IJsland landde ik rond 7 uur lokale tijd. Ik heb mij de hele reis druk zitten maken over de controle om Amerika binnen te komen, omdat ik natuurlijk een ander Visum heb dan een vakantievisum. Ik heb van te voren grote verhalen gehoord dat je uitgepikt zou worden en een hele overhoring zou krijgen wie/wat/waar je gaat doen hier in Amerika. Niks bleek waar te zijn.. want 25 minuten na het uitstappen van mijn vliegtuig stond ik ook letterlijk buiten op Amerikaanse grond buiten het vliegveld met mijn koffers. Ik heb hierna een taxi gepakt naar mijn kamer die ik tot en met 31 juli gehuurd heb. Prima kamer, het bed was de eerste dagen verschrikkelijk want er zat geen lattenbodem onder haha. Gelukkig heb ik hem kunnen wisselen voor een ander bed dat nog op een andere kamer vrij stond. Er staat ook geen kast. Dat betekend dus dat ik al een week uit mijn koffer leef.. en nee mijn kamertje wordt er niet netter op haha. Maar ik hoop hier wel voor zes maanden te blijven als ik wat met de prijs kan doen want mijn huisbazin vraagt belachelijk veel geld voor een kamer zonder kast en een normaal bed!! Wanneer ik hier kan blijven kan ik namelijk altijd nog een kledingrek kopen bij IKEA haha. Als mijn huisbazin niks aan de prijs wil doen moet ik iets anders zoeken en daar ben ik ook al voor aan het kijken, dus dat komt allemaal wel goed.

De plek waar ik nu woon zit 10 minuten lopen van mijn stage af en 10 minuten lopen naar de metro, die mij binnen 10 minuten Down Town Manhattan brengt. Met ongeveer 25 minuten sta ik op Times Square en dat is voor Amerikaanse begrippen echt niks. Ik moet wel erg wennen aan de buurt waar ik woon, want het is natuurlijk anders naar Bergschenhoek... Het is hier een multiculturele samenleving met vooral Chinezen, Indiërs, Latino's en Afro-Amerikanen. Iedereen is buiten op straat erg aardig en voel me in de avond ook gewoon veilig. Er is al meerdere keren naar mij geroepen: "God bless you, you're beauiful!" Haha.


De eerste drie dagen die ik nog vrij was heb ik meteen in New York doorgebracht. Ik als overduidelijke toerist met een boekje over New York en camera fotograferend door de stad haha. Ik heb al erg veel gezien zoals Times Square, Empire State Building, Rockerfeller, Central Park, Broadway, 5th Avenue, Flatiron Building en verschillende parken en leuke straten. Ik ben in de avond de Rockerfeller op geweest en hier heb je echt een prachtig uitzicht over de stad!! Ik heb ook uit het boekje van mijn ouders een 10 km wandeling gelopen wat volgens de locals leuk is. Veel leuke tentjes en plekjes gezien en vooral veel gelopen. Mijn voeten zitten binnen 1 week al helemaal onder de blaren.. Over het weer mag ik ook niet klagen. Het is hier nu zomer dus tussen de 25 en 30 graden. Met lopen erg warm maar alles beter dan regen.

Afgelopen woensdag had ik mijn eerste stagedag. Ik begon om 10 uur, wat ik erg laat vond want ik lig hier elke dag rond 6 uur wakker.. Ik heb dus met een zenuwachtig gevoel erg lang naar mijn plafond moeten staren. Mijn eerste dag was erg leuk. Ik heb het hele team ontmoet, rondleiding gehad en uitleg gekregen over de producten en mijn werkzaamheden. Aankomende maanden zal ik werken als Marketing/PR stagiaire voor Viora Inc. Het is geen groot team maar wel een heel erg gezellig team. Ze hebben mij verwelkomt in de (zoals zij het noemen) Viora Family en zo voelt het ook echt. Dag 2 voelde namelijk alsof ik er al een week was, in een goede zin haha. Degene die mij begeleid tijdens mijn stage is Nederlands en heeft zelf ook stage gelopen een aantal jaar geleden. Op dit moment legt hij nog alles uit in het Nederlands maar vanaf maandag gaan we verder in het Engels. Ik kom toch ook hier om mijn Engels te verbeteren haha. Met de rest spreek ik natuurlijk wel Engels. Ik ben ook direct uitgenodigd op dag 2 om mee uit eten te gaan in een Sushi bar in Hoboken, erg gezellig! Daarna hebben we nog wat gedronken in een bar en het was een leuke avond.

Ik ga vanaf maandag 5 dagen in de week werken van 9 tot 6. Op vrijdag werkt het bedrijf tot 4 en hebben ze Happy Hour. Gister heb ik mijn eerste Viora Happy Hour gehad en die hebben ze gevierd met het nummer van Dolly Parton: JOLENE!! Haha dat had ik natuurlijk kunnen voorspellen want ze spreken mijn naam ook letterlijk zo uit. Iedereen is erg aardig tegen me en het er naar uit dat ik hier een super tijd ga hebben!!

Verder doe ik tot nu toe alles alleen, maar ik vermaak mij prima! Er komt over een paar weken een Nederlandse stagiaire op de financiële afdeling van mijn stage dus ik hoop dat ik dan veel met haar kan optrekken. Waarschijnlijk zal ik dan al meer mensen kennen maar ik heb de eerste week nog niet veel tijd gehad om "vrienden" te zoeken/maken. Wel woont er in dit huis een Indische jongen waar ik echt knettergek van word.. Hij heeft me vorige week zondag laten zien waar de metro is etc. omdat ik de weg natuurlijk niet wist. Hij is mij hierna volgens mij heel aardig gaan vinden want de dagen erna kwam hij op me deur kloppen of ik met hem wilde eten en elke keer of ik met hem mee wilde naar New York. Het werd zelf zo gek dat hij me opwachtte in de woonkamer de avond dat ik sushi had gegeten met mijn collega's en hij zei dat hij ongerust was omdat het al zo laat was... Het was serieus 11 uur.. Sinds dien ontwijk is hem volledig en gelukkig heeft hij het door. Hij is hier gelukkig ook nog maar voor een paar dagen dus dikke prima hahaha ben ik ook weer vanaf!! De twee andere in dit huis een Amerikaanse vrouw en jongen zijn trouwens wel normaal. Die zijn erg op zichzelf en zie ik bijna niet. Zij komen hier uit de buurt dus zijn in hun vrije tijd altijd weg.

Vandaag heb ik een beetje rond gelopen in New York. Het is echt leuk om gewoon hier een beetje rond te lopen en te kijken waar je uit komt. Ik heb vandaag ook lekker in Central Park gezeten en wat gelezen. Het was vandaag heerlijk weer! Morgen wil ik richting Down Town Manhattan richting de Brooklyn Bridge. Maandag avond wil ik naar Bryant Park. Hier wordt in de zomer elke maandag avond een film gedraaid in het park. Iedereen zit dan lekker op het gras naar een mega scherm te kijken. Er worden in de zomer maanden veel dingen in de parken van New York georganiseerd zoals hardlopen, Yoga, Pilates, Film festivals etc.

Nou zoals jullie merken heb ik het dus prima naar mijn zin en ga ik deze 6 maanden wel door komen!! Er staan hier wat foto's onder om jullie een indruk te geven van wat ik heb gezien en gedaan.

Liefs xxxxxxxx

  • 20 Juli 2014 - 08:53

    Esmeé:

    Leuk om te lezen Jolene ;-)! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!! Xx

  • 20 Juli 2014 - 11:06

    Manon:

    Hi "Jolene"! :-))
    Wat een gezellig reisverslag, leuk om te lezen. Vooral ook fijn om te weten dat je collega's zo vriendelijk en gastvrij zijn, want met hen zul je het de komende tijd moeten maken, maar dat gaat je vast lukken
    dikke kus X, Manon (en Theo natuurlijk :)- )

  • 20 Juli 2014 - 11:56

    Manon:

    Haha nu zijn de rollen omgedraaid joleneepien! Erg leuk verhaal en al een hoop meegemaakt in een korte tijd! Ik weet zeker dat je een hele leuke tijd gaat hebben daar en terug komt als een echte New Yorkse chick!! Misschien nog modellencarriere erachter aan plakken? Xxxxxx Manon

  • 20 Juli 2014 - 12:12

    Rob Ten Broeke:

    Hoi Jolien, klinkt heerlijk hoor, prachtig avontuur, en je schrijft ook leuk,geniet ervan, Rogersaba

  • 20 Juli 2014 - 13:27

    Carola:

    Leuk, leuk Jolien je zo te volgen, gezellig verhaal, een hele leerzame tijd in NY en vooral heel veel plezier!!! xxx

  • 20 Juli 2014 - 15:01

    Jolan:

    Hoi Jolien,
    Wat een verhaal al in zo'n korte tijd ! Super ! Ik denk ook dat dit een grandioze ervaring is. Namens de Van Heckjes geniet van je verblijf in New York. Wij blijven je volgen !xxxx

  • 20 Juli 2014 - 20:04

    Janine:

    Leuk verhaal Jolien! En fijn dat je het zo naar je zin hebt maar dat kan ook bijna niet anders in zo'n geweldige stad! Heel veel plezier en ik blijf je verhaaltjes volgen. Vind je snapchats ook super leuk :) xxx Janine we missen je hoor op de afdeling :P

  • 20 Juli 2014 - 21:11

    Liesbeth:

    Hoi Jolene :)

    Alle zenuwen voor niets geweest, natuurlijk komt het allemaal goed maar ik snap het wel. Ik zou dat ook hebben! Alles klinkt geweldig en des te meer mensen je kent en beter de weg en gezellige tentjes kent, des te leuker gaat het worden, nog leuker dus!
    Ik mis helaas één foto.........je Indische vriendje!!!!!!!!!!!!!!

  • 21 Juli 2014 - 11:03

    Maragreet:

    Ha Jolien,
    Wat een vliegende start heb jij gemaakt! Al zoveel gezien, en nu al met je stage begonnen. Het klinkt allemaal fantastisch. Hopelijk komt het gauw goed met je (nieuwe) kamer, het is fijn als je een lekker en gezellig eigen plekje hebt de komende maanden. Geniet van alle indrukken, ik ga je zeker volgen!! Veel succes !!
    Lieve groet,
    Margreet
    PS: mooie foto's trouwens, zeker die vanaf de Rockerfeller. Prachtig !!

  • 21 Juli 2014 - 11:22

    Arie Kwak:

    hoy jolien
    weet je zeker dat dit een stage is?

  • 21 Juli 2014 - 13:06

    Elvera:

    Hoi Jolien,
    Leuk om je verhalen te volgen. Fijn dat je het naar je zin hebt en we wensen jou een heel gezellig verblijf toe en dat je nog vele leuke mensen mag ontmoeten.
    Gr. Elvera

  • 21 Juli 2014 - 23:02

    Marianne:

    Nou Jolien, dat klinkt echt geweldig! Geniet ervan en succes met je stage!
    groetjes Marianne

  • 22 Juli 2014 - 16:08

    Jan Uit Holten:

    Gewoon werken in New York! Geweldig, wat zal dat een ervaring zijn en nog meer worden. Ik ben benieuwd hoe snel je daar gewend bent, want Thijmen en ik komen je in de week van 20 oktober zeker even opzoeken als wij in New York zijn. Een lekkere maaltijd zit er dan wel in, denk ik.....
    Veel plezier en weinig heimwee.
    Jan en Martien

  • 24 Juli 2014 - 22:44

    Anneke A.:

    Hoi Jolien. Wat een leuk verslag van je eerste dagen.Op de foto's sta je echt te stralen. Je hebt al veel gezien van de stad! Een hele fijne tijd daar en succes met je stage.
    groetjes van Mick en Anneke

  • 31 Juli 2014 - 12:28

    Eva Rosa Fieten:

    Hai Jolene!

    Na dit super leuke verhaal heb ik nog veel meer zin om als financiële staigiare daar 6 maanden te verblijven!! See you soon!

    P.s. Haal je me op van het vliegveld haha haha

    Groetjes Eva Rosa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Voor mijn studie International Business and Languages verbleef ik 6 maanden lang in the city that never sleeps: New York City! (2014/2015) Momenteel studeer ik voor een semester in surfers paradise San Sebastián in Noord-Spanje.

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 9069

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Study Exchange

14 Juli 2014 - 30 Januari 2015

New York City

Landen bezocht: