Having the time of my life! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolien Broeke - WaarBenJij.nu Having the time of my life! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolien Broeke - WaarBenJij.nu

Having the time of my life!

Blijf op de hoogte en volg Jolien

03 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Lieve allemaal,

Het is alweer een paar weken geleden dat ik wat geschreven heb maar ik heb zeker niet stil gezeten. Na mijn laatste verhaal ben ik naar het strand gegaan met Toni, Kenosha en Eva. Toni is de Nederlandse collega waar ik het eerder over heb gehad, Kenosha is zijn vriendin en Eva is een Nederlandse stagaire die hier een paar weken geleden haar stage is begonnen in hetzelfde bedrijf. We zijn met de metro naar Brighton Beach geweest, wat een uur van Manhatthan af ligt in de buurt van Brooklyn. Aan het einde van de dag hebben we over de boardwalk gelopen, iets wat wij in Nederland niet echt kennen. Althans, de boardwalk kennen wij wel maar niet met de achtbanen, zweefmollens en allerlei soorten attracties. Erg leuk om te zien en het was een heerlijke dag! De dag erna zijn Eva en ik New York ingegaan en hebben we geshopt op 5th avenue, want ja in New York moet je natuurlijk ook shoppen(al heb ik nog niet niet eens heel veel gekocht haha)

Het weekend erna sliep Eva 2 nachten bij mij omdat zij moest wachten tot ze haar nieuwe kamer in kon. Die zaterdag zijn Eva en ik met het openbaar vervoer naar Elizabeth gegaan. Hier heb je de Jersey City Garden Mall, een grote outlet store. Na hier een paar uur hebben doorgebracht zijn we naar de IKEA gegaan, wat hier 5 minuten vandaag lag. Eva moest spullen kopen voor haar kamer dus ik als trouwe IKEA fan ben natuurlijk mee gegaan! Vergeleken met Nederland zijn de bezorgkosten van IKEA best prijzig, waardoor Eva en ik het onnodig vonden om hier kosten voor uit te geven. Eindresultaat: Met 2 krukjes, een opbergkast, 3 blauwe IKEA tassen vol in de bus en metro wat ook nog eens ervoor zorgde dat wij onder de blauwe plekken zaten.. De dag erna hebben wij alles naar haar kamer verhuisd en in elkaar gezet.

Omdat de zomer bijna over is, werd ook twee weken geleden de laatste film in Bryant Park gedraaid. Toni, Eva en ik hebben lekker op een kleedje de film gekeken en het blijft toch echt heel erg leuk zo’n open lucht bioscoop! Moeten ze in Nederland ook maar eens introduceren..

Vorig weekend was het dan eindelijk zo ver: mijn allereerste New York Yankee game. Zoals vele van jullie weten heb ik een aantal jaar gesoftbalt en dit was toch iets wat ik echt wilde doen. Dit is ook de reden waarom ik het kaartje al in April had gekocht haha voor gelukkig maar 28 dollar(de vrouw naast mij had op dezelfde dag een kaartje gekocht voor 134 dollar pp haha). Ik zat helemaal in de bovenste ring en had echt een geweldig uitzicht over heel het stadion. Daarbij zat ik ook nog eens op rij 1 en had ik dus geen dikke bier drinkende fans voor mij! Want ja.. bij een honkbalwedstrijd horen dikke, bier drinkende fans! Natuurlijk viel ik met mijn outfit ook een beetje de dress code dus heb een pet gekocht om toch ook een beetje erbij te horen haha. Ondanks ik alleen was heb ik echt een super dag gehad en ben ik blij dat ik dit toch heb gedaan. Vond het eerst een beetje vreemd om alleen naar een wedstrijd te gaan maar ik merk steeds meer dat het soms ook gewoon heerlijk is om dingen zelf te ondernemen! In de avond ben ik met Eva uiteten geweest en hebben we door de stad gelopen
.
Op zondag hebben we een fiets gehuurd in Manhattan. Hiermee zijn we de richting Williamsburg gefietst. Williamsburg ligt naast Brooklyn en staat bekend om zijn Hipster inwoners. Op de straten zitten mensen met zelfgemaakte sieraden, kleren en spullen. Ook zie je hier vel graffiti en hangt er toch een andere sfeer dan in New York zelf. Zelf de zwervers hier zijn Hipsters haha. We zijn vanaf Manhattan via de Williamsburg Bridge naar Williamsburg gefietst. Ik moet zeggen.. deze viel toch wel even tegen haha. Na onze middag in Williamsburg te hebben besteed zijn we richting Brooklyn gereden en zijn we via de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan gefietst.

Van de week ben ik doordeweeks ook over de New York High line gelopen. Dit is een oude metroroute door New York wat ‘boven’ de stad ligt. Hier loopt je dus boven de straten en tussen de grote gebouwen. We waren toen met een paar collega’s en zijn daarna lekker sushi wezen eten! Een geslaagde avond.

Afgelopen weekend was een weekend waar ik erg naar uitkeek! Suzanne, een vriendin uit mijn klas loopt stage in Boston wat hier met de bus 4,5 uur vandaan is. In verband met Labourday op 1 september hadden wij een 3-daags weekend en dat was voor ons een mooie gelegenheid om af te spreken! Voor maar weinig geld kan je met de bus een retourtje Boston-NY kopen en kwam Suzanne mij gezellig opzoeken in het weekend! Op vrijdag middag kwam ze hier in New York aan en daarna zijn we lekker de stad in gegaan. Het was voor haar de eerste keer in New York dus zijn we natuurlijk ook even langs Times Square gegaan. Ik moet zeggen.. Times Square komt na al die keren wel een beetje mijn neus uit want het is me daar altijd toch een partij druk.. en eigenlijk is het veel kleiner dan ik altijd dacht haha maar verder hoor je me natuurlijk niet klagen dat ik hier in New York zit! In de avond hebben we bij een leuk restaurantje wat gegeten en daarna zijn we wat barretjes ingegaan. Wat natuurlijk in de Amerikaanse kroegen niet mag ontbreken is de Amerikaanse Beerpong! Voor degene die niet weten wat het is: Het is een bier spel waarbij twee teams aan een kant van een lange tafel zijn en proberen een pingpong balletje in het bierglas van de tegenstander te gooien. Als dat is gelukt moet de tegenstander het glas met bier opdrinken. Eindstand: gegarandeerd dronken!Natuurlijk hebben Suzanne en ik een paar potjes gespeeld ondanks we bier allebei niet te drinken vinden.. maar dat maakten ons natuurlijk niet uit en hebben we zelfs een paar keer gewonnen!

Op zaterdag zijn Suzanne, Eva en ik richting Downtown Manhattan gegaan. Vanaf hier hebben we de South Ferry genomen naar Staten Island om zo langs het Vrijheidsbeeld te varen. Hierna zijn we naar Wallstreet gelopen en hebben we geshopt op 5th Avenue. Op zaterdag avond zijn we met zijn drieën uiteten geweest en daarna zijn Suzanne en ik naar een club geweest. Eva kon niet mee want die is 19 en in Amerika mag je hier dan nog niet stappen.

En wat heb ik een geweldige avond/nacht gehad.. Het is in Amerika normaal om op stap te gaan met promotors. Dit zijn vaak jongens die groepen meiden gratis de club mee innemen en ze gratis laten drinken op kosten van de club om zo meer mannen, die wel voor hun eigen drank moeten betalen, naar binnen te lokken. Je staat dan bij een VIP tafel waar de flessen drank op tafel worden gezet. We zijn deze avond natuur PH-D Rooftop Lounge gegaan. Ik moet zeggen.. Suzanne en ik hadden wel even onze twijfels toen wij de nou niet bepaald goedkope flessen drank op tafel zagen staan.. Of we er niet iets terug voor moesten doen want dan waren we natuurlijk snel weg! Maar het bleek echt waar te zijn en hebben een avond op kosten van de club doorgebracht. Zelfs op mijn stage zeiden ze dat het hier in New York volkomen normaal is haha. Natuurlijk moet ik de locatie niet vergeten te zeggen want JA! Het was een Rooftop lounge met een volledig uitzicht over New York en de Empire State. GE-WEL-DIG! Dat is wel even wat anders dan Rotterdam..

Laten we de volgende dag maar kort samenvatten: weinig energie, flinke hoofdpijn en bijgeslapen in Central Park.. dan weten jullie genoeg, maar het was de avond zeker waard!

Op maandag hadden we natuurlijk nog een dag vrij en zijn Suzanne en ik vroeg New York in gegaan. Omdat het weer beter was dan verwacht zijn we toch de Rockerfeller opgegaan en ondanks ik er al een keer op was geweest blijft het uitzicht geweldig! Verder hebben we uitgebreid geluncht, gelopen door de stad en hebben we de Brooklyn Bridge bezocht. Daarna was het helaas weer tijd om naar huis te gaan voor Suzanne maar wat heb ik een geweldig weekend gehad!!

Om toch ook nog even duidelijk te maken dat ik toch echt stage loop hier in New York: Stage is super leuk! Ik heb het erg naar mijn zin en werk hard. Ik heb leuke projecten en iedereen is erg aardig. Ik maak jullie denk meer blij met de verhalen van wat ik doe in het weekend dan vertellen dat ik elke dag achter mijn computer aan marketingprojecten werk haha.

Ik heb het dus nog steeds super naar mijn zin en de tijd vliegt voorbij. Ik zit hier alweer bijna twee maanden al heb ik dat besef nog niet helemaal. Ik voel me gelukkig wel ‘thuis’ in mijn kamer en voel me erg op mijn plek hier. Wat ook wel fijn is, is dat de Amerikaanse zomer langer duurt dan de Nederlandse! Het is hier gewoon nog tussen de 28 en 35 graden. En ja.. ik ben gewaarschuwd voor de Amerikaanse winters maar daar denk ik nog even niet over na.. haha
Ik hoop dat het met iedereen ook goed gaat!

Dikke kus vanuit New York XXX

PS. om alle foto's te kunnen zien bij dit verslag kun je het best aan de linkerkant op foto's klikken ipv onder dit verslag. Daar kun je alles zien.

  • 03 September 2014 - 16:13

    Anneke:

    Ha lieverd,

    Wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt! Wij genieten met je mee van al je enthousiaste verhalen en je mooie foto's!
    Super dat het allemaal zo goed gaat.
    Have the time of your life! En...... tot over 4 weken!


    Dikke kus van ons!
    xxxx
    PS: je pakketje met o.a. hagelslag is verstuurd, haha!

  • 03 September 2014 - 19:41

    Jan Uit Holten.:

    Ik hoop je met Thijmen in oktober even te kunnen spreken en zien.We zijn tussen 19 en 26 oktober enkele dagen in NY. Na jouw enthousiaste verhalen hebben we erge zin naar New York te gaan. Kaarten voor een wedstrijd van het New York Knicks hebben we al!
    Veel plezier daar! Groeten uit Hoolt'n en tot ziens!

  • 06 September 2014 - 12:26

    Margreet:

    Wat maak jij ontzettend veel mee, en wat doe je veel!! Fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat, en dat met een mooie nazomer. Echt geweldig!! Heel veel succes verder en geniet van het aanstaande bezoek uit Holland ;)
    Hartelijke groet,
    Margreet

  • 09 September 2014 - 21:47

    Liesbeth:

    Hoi Jolien
    Wat een enthousiasme! Zo fijn dat je het zo geweldig hebt. En dan nog een vriendin op bezoek, je oom en neef die een keer langskomen, je moeder en zus, je vriend, toe maar!
    Dat pingpongspel met bier lijkt me leuk, ik wil dan wel het bier vervangen door prosecco. Maar....wat een lullig laagje bier zit er in dat glas zeg! En je mag drinken als de tegenstander iets goed doet, het lijkt mij andersom logischer. Nu krijgt de winnaar bijna geen slok....maar wordt ook niet dronken en heeft geen kater, okee!
    Werk/feest en shop maar lekker verder en tot je volgende stories!
    Veel groetjes uit Gouda, ook the place to be!!! :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Voor mijn studie International Business and Languages verbleef ik 6 maanden lang in the city that never sleeps: New York City! (2014/2015) Momenteel studeer ik voor een semester in surfers paradise San Sebastián in Noord-Spanje.

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 9071

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Study Exchange

14 Juli 2014 - 30 Januari 2015

New York City

Landen bezocht: