New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolien Broeke - WaarBenJij.nu New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolien Broeke - WaarBenJij.nu

New York, New York

Blijf op de hoogte en volg Jolien

19 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Lieve allemaal,

Ik heb afgelopen weken weer veel beleefd en wat gaat de tijd toch snel! Afgelopen twee maanden zijn voorbij gevlogen en besef maar al te goed dat aankomende maanden ook zo voorbij zijn!
Na het afgelopen verslag heb ik natuurlijk zoals gewoonlijk stage gelopen. Op stage gaat nog steeds alles prima en ik vind het werk nog steeds leuk. De projecten zijn variërend en ik verveel me gelukkig niet snel.

Het weekend daarna hebben we met alle collega’s tijdens Happy Hour een Amerikaanse BBQ gehouden. Dit betekend veel vlees, hotdogs, hamburgers, wijn en vodka! Ik vind het erg leuk dat dit zo doen en het was dan ook erg gezellig! Daarna heb ik met Nadia, een vriendin uit mijn klas die sinds kort ook stage loopt in NY en Nico, een duitse jongen die ook in Nederland in mijn klas zit New York in gegaan. We zijn uiteindelijk op een Rooftop bar beland op Fifth Avenue en het uitzicht was echt geweldig! (Zie foto)
De dag erna zijn Eva en ik naar het strand geweest op Coney Island, vlakbij het strand waar we eerder naartoe zijn geweest. Het was die dag echt heerlijk weer en natuurlijk heb ik de dag voor de verandering weer eens verbrand afgesloten..
In de avond hebben Eva, Toni, Kenosha en ik geprobeerd om tickets te winnen bij de Broadway Lottery. Hierbij moet je bij een door jou gekozen show een kaart inleveren en hopen dat je naam getrokken wordt. EN WIJ HADDEN GELUK!! Niet alleen ik maar ook Eva won twee kaarten waardoor we de show met zijn vieren hebben kunnen zien. De show heette ‘Kinky Boots’ en ging over DragQueens en het was echt een GE-WEL-DI-GE show! We hadden ook redelijk goede stoelen en konden alles goed zien.
De dag erna heb ik gezellig met Eva en Rance, een collega gebruncht in de stad. Ik heb nu mijn eerste American Pancakes ervaring gehad en oh wat zijn ze lekker! Daarna zijn we Central Park in geweest en hebben we lekker op een kleedje gelegen, heerlijk!

Op 9/11 ben ik in de avond naar het 9/11 memorial geweest. Wat was dat indrukwekkend.. Het bleek heel de dag gesloten te zijn en pas vanaf 6 uur weer open te zijn gegaan voor publiek. Het hele memorial lag vol met teksten, foto’s en bloemen van familie leden. Daarna werd het ook een ceremonie gehouden ter nagedachtenis van de slachtoffers. Het was echt een kippenvel moment..

Afgelopen weekend ben ik met Nadia naar de Broadway musical Chicago geweest en ook deze musical was super! Chicago is een van de beste en langst draaiende musicals op Broadway en de kaartjes zijn ongelovelijk prijzig . Gelukkig hebben wij kaartjes gekocht met een 2-voor-1 actie en zaten ook nog eens op hele goede plekken.
Op zaterdag zijn Eva, Nadia en ik richting Downtown Manhattan geweest. Hier hebben we in de wijken SoHo,ChinaTown, Little Italy en NoLita rondgelopen. SoHo is een dure maar mooie wijk. Hier heb je allerlei kleine winkeltjes, design winkels en dure restaurants. Little Italy spreekt voor zichzelf en is echt een klein Italie. Hier heb je onwijs veel Italiaanse restaurantjes er hangt ook echt een Italiaanse sfeer. Er was deze dag ook een Italiaans festival met al het Italiaanse eten en drinken wat je maar kon bedenken.
In NoLita hebben we gewoon een beetje rondgelopen en dit lijkt een beetje op SoHo. Hier zijn we ook een geweldige streetart tegen gekomen in de vorm van vleugels. Daarna hebben we nog een beetje door ChinaTown gelopen.
In de avond ben ik met Nadia uitgeweest. Uiteindelijk zijn we in dezelfde club beland waar ik al eerder was geweest en zijn we met dezelfde promoter meegeweest. Die promters, VIP-tafels en gratis drank zouden ze echt in Nederland moeten introduceren.... We waren om zes uur thuis dus kan samenvatten dat het een mooie nacht was!
Natuurlijk heb ik de dag erna lekker uitgeslapen en daarna in Central Park op een kleedje gelegen met Nadia en Eva. Prima dagje!

Nog even over stage: aankomende weken zal er wel wat veranderen op de afdeling. Mijn Nederlandse collega is vanaf 1 oktober niet meer werkzaam in het bedrijf. Hij heeft mij afgelopen weken begeleid en ik vind het heel jammer dat hij weg gaat! Mijn echte supervisor, het hoofd van de marketing afdeling, reist vanwege het werk veel en is dus vaak afwezig. Met andere woorden: Ik ben de nieuwe marketingafdeling!! Haha
Gelukkig ben ik goed ingewerkt en helpt iedereen waar nodig is, maar ik als oh zo harde werker weet natuurlijk van mijzelf dat ik dit gewoon kan! Zal waarschijnlijk wat harder moeten werken en wat minder moeten Facebooken... haha

Het is vandaag alweer vrijdag en dus bijna weekend! Afgelopen woensdag ben ik gezellig met Eva en Nadia naar de film geweest en gister hebben we sushi gegeten!
Vanavond vertrekken Nadia en ik voor een weekendje Boston. Hier gaan we Suzanne opzoeken, die eerder deze maand bij mij op bezoek was. Zij loopt stage in Boston dus we gaan gezellig een weekend sightseeing doen!
Over 1,5 week komen mama en Lisanne al langs en dat betekend dus dat ik alweer halverwege mijn stage ben! Ik heb echt super veel zin om ze te zien!!!!
Waar ik ook heel erg naar uitkijk is dat drie dagen nadat mama en Lisanne weggaan Robin langs komt! Robin en ik hebben veel leuke dingen gepland en gaan ook een weekend naar Canada. Hier gaan we naar de Niagara Falls, langs familie van Robin die in de buurt van Toronto woont en zijn we een paar dagen in Toronto zelf. Ik heb er zoveel zin in en kan niet wachten hem weer te zien!!!

Zoals jullie horen, alleen maar goed nieuws, leuke dingen en leuke vooruitzichten!!

Heel veel liefs vanuit New York xxxxxxxxx

  • 19 September 2014 - 19:53

    Liesbeth:

    Geachte hoofd marketing afdeling

    Mag ik u feliciteren met uw snelle promotie?
    En uw zelfvertrouwen deze nieuwe job ook zeer goed aan te kunnen!
    Top Jolien, alles loopt op rolletjes, werk en vrije tijd en veel leuke dingen moeten nog komen.
    Dus, wat wil een mens nog meer?

  • 20 September 2014 - 16:35

    Esmeé:

    Super leuk Jo! Ook goed dat je nu al een 'promotie' hebt gemaakt, wie weet kan je er wel blijven ;-) Haha. Nee doe maar niet!!! Enjoy dit weekend in Boston. Ik zie je fotootjes tegemoet!
    XXX

  • 20 September 2014 - 18:26

    Manon:

    Wat leuk dat je zoveel doet en ziet en je schrijft er ook zo leuk over! Wat gaat de tijd idd snel; over anderhalve week heerlijk je moeder en zus zien en daarna Robin. Geniet van allemaal. Nou meid, als afdelingshoofd gaat het vast goedkomen. Ik denk dat ze maar weinig van die hardwerkende stagiaires hebben gehad, dus je laat een geweldig visitekaartje achter!
    liefs xxx

  • 21 September 2014 - 09:17

    Anneke:

    Ha lieverd,
    Wat een leuk verslag weer! Hoewel ik al veel wist, blijft het leuk om te lezen hoe jij geniet van je leven in New York! Nog anderhalve week en ook wij gaan zien hoe je leven daar is op het moment! Ik heb er heel veel zin om je weer te zien en om New York te ervaren!
    Liefs van ons! xxx

  • 21 September 2014 - 12:00

    Joke:

    Hoi Jolien,

    Wat maak jij veel mee zeg, geweldig allemaal. Ik ben blij voor je dat het allemaal zo leuk is en je stageplek ook goed bevalt. Ik sprak je moeder gisteren en ze kijkt er naar uit om bij je op bezoek te gaan samen met Lisanne (ik zou ook wel mee willen...). Heel veel plezier verder liefs van Fleur en Joke

  • 22 September 2014 - 13:17

    Margreet:

    Hoi Jolien,
    Het leven van een Hollandse student in New York ziet er prima uit! Je haalt er alles uit wat er in zit, top! Straks kan je je moeder, zus en Robin 'jouw' NY laten zien, wat een leuk vooruitzicht. Heel veel plezier gewenst en graag tot het volgende verslag!
    Lieve groetjes uit Gouda,
    Margreet

  • 25 September 2014 - 10:00

    Jacqueline:

    Hoi jolien, ik geloof dat ik maar met anneke en lisanne meereis naar new york. Volgens mij heb jij the best time ever! Goed te horen dat jouw zelfvertrouwen zo goed is maar volgens mij zat het al wel goed met dit zelfvertrouwen. Geniet de komende tijd. Jacqueline xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Voor mijn studie International Business and Languages verbleef ik 6 maanden lang in the city that never sleeps: New York City! (2014/2015) Momenteel studeer ik voor een semester in surfers paradise San Sebastián in Noord-Spanje.

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 9091

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Study Exchange

14 Juli 2014 - 30 Januari 2015

New York City

Landen bezocht: