October you were amazing! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolien Broeke - WaarBenJij.nu October you were amazing! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolien Broeke - WaarBenJij.nu

October you were amazing!

Blijf op de hoogte en volg Jolien

04 November 2014 | Verenigde Staten, New York

Lieve allemaal,

Mijn laatste verslag is alweer eventjes geleden maar ik heb dan ook afgelopen weken niet bepaald stil gezeten.. want oktober, wat was je geweldig!

Op woensdag 1 oktober kwamen dan eindelijk mijn moeder en zus over vanuit Nederland. Ze kwamen in de middag aan en ik moest deze dag gewoon werken. Na mijn werk heb ik ze opgehaald, heb ik ze mijn stage laten zien en mijn leuke kamertje.
Die vrijdag was ik vrij en zijn we in ochtend vroeg naar het 9/11 memorial museum geweest. We waren ontzettend onder de indruk, wat een mooi, emotioneel en indrukwekkend museum! Niet dat ik een echte museumbezoeker ben.. maar dit deed me echt wat! Wanneer iemand nog een keer naar New York gaat, het is zeker de moeite waard!
Na ons museum bezoek zijn we de Rockerfeller opgeweest. Het weer zat die dag erg mee dus we hadden een geweldig uitzicht over de hele stad. Ik blijf het uitzicht geweldig vinden en ik denk ook niet dat ik dat uitzicht ooit zat zal worden..
Hierna hebben we rond gelopen en Central park en uiteindelijk de dag afgesloten met een etentje in Little Italiy, de Italiaanse wijk van New York.
Het weer op zaterdag zat niet erg mee en zijn we daarom naar Madame Tussaud geweest, Grand Central Station en hebben we geshopt! Want ja, shoppen in New York kan natuurlijk niet overgeslagen worden! Op zondag was het weer stukken beter en zijn we met de ferry langs het Vrijheidsbeeld gevaren. Hierna zijn we een stuk richting Wall Street gelopen en vervolgens hebben we een fiets gehuurd en zijn we over de Brooklyn Bridge naar Brooklyn gefietst. In de avond heb ik mama en Lisanne meegenomen naar een Rooftop met uitzicht over de hele stad, maar dit keer in het donker!
Op maandag en dinsdag moest ik helaas weer werken maar mijn baas was zo lief om mij op hun laatste dag grotendeels vrij te geven. We hebben nog even lekker geluncht voordat zij richting het vliegveld gingen. Ik heb een super leuke week gehad en het was voor mij ook erg leuk om te laten zien hoe en waar ik nu woon en leef.

Niet dat de rust nu was gekeerd.. nee want twee dagen later was het dan zo ver: het leukste vriendje kwam eindelijk op bezoek! Mijn vrijdag leek wel een eeuw te duren en nooit voorbij te gaan maar in de avond stond ik hem dan toch op te wachten op JFK. Eenmaal geland zijn we richting mijn huis gegaan en hebben we nog een hapje gegeten. Helaas zat het weer op zaterdag niet mee en hebben we lekker uitgeslapen. Uitslapen is overigens iets wat ik hier amper doe.. niet dat ik het niet wil.. maar ik ben helaas gewoon in mijn werkritme en om klokslag half 8 lig ik op zaterdag en zondag wakker. Niet erg fijn.. Maar nadat we wakker werden zijn we rustig New York ingegaan. Rondje Wall Street, China Town, Little Italy en hebben we een Helicopter vlucht voor de dag erna geboekt. Er was heerlijk weer voorspeld en met de helicopter over New York was iets wat we graag beide wilden doen.
Op zondag was het een prachtige dag voor onze helicopter vlucht. Na wat instructies en wat wachten was het dan eindelijk zo ver! Vanaf Downtown Manhattan zijn we over het Financial District van New York gevlogen, over het Vrijheidsbeeld, via de Hudson richting Midtown, langs Central park en weer terug gevlogen. Het duurde ongeveer 15 minuten maar ik vond het echt een geweldige ervaring! En wat is New York toch mooi.. nog mooier vanuit de lucht!
Daarna zijn we richting de Brooklyn Bridge gelopen,hebben we eroverheen gewandeld en hebben we even genoten van het heerlijke weer in Brooklyn.
Op maandag was het Colombus Day, een nationale feestdag en dat betekende dat ik vrij was! Dit kwam natuurlijk perfect uit nu Robin hier was en zijn we samen de Top of the Rock op geweest. Ondanks het niet heel mooi weer was, was het zicht prima. Na de Top of the Rock zijn we richting Roosevelt Island geweest. Dit is een klein, onbewoond eilandje tussen Manhattan en Brooklyn wat bereikbaar is via een kabelbaan. Vanaf dit eiland heb je een mooi uitzicht over de skyline van New York. Ik was hier zelf nog niet geweest dus zo leer ik toch nieuwe dingen kennen! De dag hebben we afgesloten in Central Park. Hier hebben we lekker rondgelopen om vervolgens nog ergens in de stad wat te eten en daarna richting huis gegaan. We deze week ook naar een stand-up comedy geweest in Comedy Cellar. Erg leuk en aangezien wij vooraan zaten hebben we genoeg grappen naar ons hoofd gekregen!
Helaas moest ik de rest van de week (welgeteld drie dagen) werken, want vrijdag was ik alweer vrij! En dit keer geen New York maar was het tijd voor een trip naar CANADA!

Op vrijdag ochtend vlogen we vroeg richting Canada. Vanaf New York vlogen we binnen 1,5 uur naar Toronto en eenmaal hier stond onze huurauto klaar. Met deze auto zijn we richting de Niagara Falls gereden. Wat zijn de Niagara Falls mooi! Al moet ik zeggen... ze zijn groot maar ik had ze veel groter verwacht.. maar misschien ligt dat aan mij haha.
Na wat rondgelopen te hebben zijn we met de boot (Hornblower) het water opgegaan om zo dicht mogelijk bij de Falls te komen (Inclusief een onwijs mooie rode poncho). Ik vond dit echt een onwijs leuke ervaring! Wat een kracht komt er van dat water en wat apart als je in de mist van de Falls vaart. Na een boottochtje naar de Falls kwamen we beide zeiknat de boot af(ondanks de poncho’s). Door de wind en de kracht van de Falls waaide de poncho’s de lucht in waardoor we dus alsnog grotendeels nat werden haha.
Eenmaal uitgekeken bij de Niagara Falls zijn we richting Oshawa gereden waar we opgehaald werden door Robin’s familie die in Port Perry woont. Hier verbleven we de eerste nacht in hun prachtige huis! Want wat is wonen in Canada mooi. Zo stil en zo rustig, dat was wel even anders dan de drukte hier in New York. De volgende ochtend zijn we rondgeleid in Port Perry. Een leuk dorpje wat totaal niet te vergelijken is met hoe wij in Nederland wonen. Robin en ik zijn zelfs nog mee genomen naar een Nederlandse winkel waar we lekker een broodje met komijnenkaas hebben gehaald. Het was erg leuk om een Nederlandse winkel in Canada te zien vol met pepernoten, Honig, Maggi, Peijnenburg, hagelslag, drop, schepsnoep en niet te vergeten BASTOGNE koeken! We konden het dan ook niet laten om wat schepsnoep en bastogne koeken mee te nemen.
Hierna was het voor ons tijd om afscheid te nemen van Nicky en met de trein verder te gaan richting Toronto.

Na een treinreis van ongeveer 50 minuten kwamen Robin en ik aan in Toronto. We waren van te voren vergeten om te kijken hoe de weersvoorspeling was en hebben alleen twee paraplu’s in de koffer gegooid.. niet erg slim want de temperatuur lag hier ongeveer 10 graden lager vergeleken met New York.. Terwijl het in New York nog 20 graden was, was het in Toronto ongeveer 10 graden! Stonden we dan met onze leren jasjes haha.
Na ons zo dik mogelijk te hebben aangekleed zijn we Toronto ingelopen. Na heerlijk te hebben rondgestruind zijn we bij een leuk restaurantje belandt en wat hebben we lekker gegeten! De volgende dag was het prima weer en zijn we richting de haven van Toronto gelopen. Hier hebben we een boottocht genomen naar de kleine eilanden die voor de ‘kust’ van Toronto liggen met uitzicht op de Toronto Skyline. Eenmaal weer in Toronto zijn we in de CN tower geweest wat een uitzicht geeft over de stad. Erg mooi om te zien!
Aan het eind van de dag was het voor ons weer tijd om richting het vliegveld en te gaan en terug te vliegen naar New York. We vonden beide Toronto een geweldige stad en wat hebben we een leuk weekend gehad!
Helaas moest ik de volgende dag weer werken.. en ja dit keer wel de hele week haha. Terwijl ik op kantoor zat heeft Robin in zijn eentje New York verkend en hebben we in de avond nog zoveel mogelijk leuke dingen gedaan. We zijn zelfs nog naar de bioscoop geweest en hebben we de film Fury gezien. Mijn oom en neef waren ook een week in New York. Toch een gek idee, een familie reunie in New York in plaats van Nederland! haha maar het was erg leuk om ze na een lange tijd weer te zien! Op donderdag is Robin in zijn eentje nog een dag naar Washington geweest en helaas was het vrijdag middag alweer tijd om afscheid te nemen..
Het afscheid viel mij zwaarder dan ik dacht maar wat heb ik twee TOP weken gehad! We hebben het super leuk samen gehad en ook hij weet nu eindelijk hoe ik hier leef en woon.

En ja.. nu ben ik weer alleen.. Niet dat het heel alleen voelt maar het is wel even wennen na zoveel bezoek! Ik heb genoeg leuke mensen hier ontmoet en doe genoeg leuke dingen. Ondanks ik vrijdag avond een beetje verdrietig was hebben Eva, Nadia en haar zusje die op bezoek was mij opgevrolijkt met een avondje pompoen snijden voor Halloween! Ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden haha. Zie ons resultaat op de foto!
Op zaterdag ben ik met eva New York ingegaan en hebben we lekker geshopt. Hierna zijn we naar Chelsea Market geweest, een overdekte ‘markt’ met allemaal kleine winkeltjes met voornamelijk biologisch eten maar ook kleding, cupcakes en andere leuke dingen! Later op de dag zijn we richting Columbus University geweest, een plek waar ik nog graag naartoe wilde. Deze universiteit ligt in Upper West Side en wat is dit mooi vergeleken met de Hogeschool Rotterdam... haha!
Op zondag zijn Eva en ik een dag naar Six Flags geweest. Dit ligt hier ongeveer 1,5 uur vandaan. Hier hebben we de hele dag en avond in het pretpark rondgelopen en zijn we bijna in alle achtbanen geweest. De achtbanen zijn wel anders dan in Nederland moet ik zeggen.. Hier zijn achtbanen waar je in staat, horizontaal hangt (geen idee hoe ik het anders moet uitleggen) en achtbanen die 90 graden naar boven en beneden gaan met zo ongeveer 206 km/u. (zie foto). In de avond liepen alle Halloween figuren in het park in verband met Fright Night en het was een leuke dag!
Afgelopen week stond vooral in het teken van Halloween en hebben Nadia en ik een speurtocht gestart naar onze Halloween outfits. Enge outfits kennen ze hier in Amerika niet en lijkt het wel een contest welke outfit het meest bloot is.. Nadia en ik hebben om zoveel outfits moeten lachen en uiteindelijk hebben we toch leuke costumes gevonden! We waren beide verkleed als de jaren ’20, of wat ze hier wel ‘Flappers’ noemen en hebben vampier tanden ingedaan om zo toch een beetje in de Halloween sferen te komen.
Op Halloween zijn er eerst naar de parade gegaan die in Greenwich plaatsvind. Erg leuk om mee te maken en ik sta nog steeds versteld van hoe mooi sommige mensen verkleed waren! Mensen geven hier echt honderden dollars uit een een costume..
Na de parade zijn Nadia en ik naar een huisfeestje geweest en uiteindelijk in een bar midden in New York geeindigd. Toch leuk om nu mijn eerste echte Amerikaanse Halloween mee te hebben gemaakt!
Afgelopen zondag heb ik ook nog alle runners aangemoedigd bij de New York Marathon. Dat lijkt me wel super leuk om dat ooit een keer te doen, al zie ik mijzelf nog geen 42 km hardlopen .. haha

En ja.. dit was oktober! De maand is echt voorbij gevlogen en wat was het geweldig! Ik vond het zo leuk om mijn moeder, zus en Robin weer te zien en ik heb weer zulke leuke dingen gezien en gedaan! Niet alleen heb ik leuke dingen gedaan maar ik heb ook genoeg leuke dingen in het vooruitzicht!Een weekend Washington is gepland, vriendinnen die nog langs komen in November, Thanksgiving, een American Football game en kerst komt ook steeds dichterbij! Ik merk het al: te weinig tijd, nog genoeg te doen! Dus ik ga nog even vollop genieten want volgende week zit ik hier alweer 4 maanden..

OCTOBER YOU WERE AMAZING!
xxxx

  • 04 November 2014 - 17:49

    Manon:

    Leuk verslag Jolien en de foto's van Halloween vind ik echt geinig! De andere had ik natuurlijk al gezien. Nicky vond het heel gezellig dat jullie er waren en ze zei They can come back anytime!, dus.... :-) xxx

  • 04 November 2014 - 19:13

    Anneke:

    Ha lieverd,

    Het was geweldig om je weer te zien en een weekje in "jouw" New York door te brengen met jou en Lisanne.
    Wat hebben we veel gezien en inderdaad, New York moet je ervaren. Wat heb je de weken daarna ook alweer veel gedaan! Veel gezien en genoten ook met Robin. Binnenkort alweer bezoek, gezellig hoor!
    En tussendoor natuurlijk ook nog stage lopen, want ook daar heb je het druk met werken. Al lijkt dat niet zo als je je verslag leest!
    Geniet nog volop van al die leuke dingen die nog gaan komen de komende maanden!

    Liefs, xxxx

  • 04 November 2014 - 19:54

    Esmeé:

    Klinkt super, geweldig, gaaf, jaloersmakend fantastisch! Heel fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er maar van! Only more good days to come!! XXXXX

  • 05 November 2014 - 10:01

    Jan:

    Het was leuk jou en Robin in new york te ontmoeten en te eten in het beste hamburgerrestaurant van new york. Een mooie stad en een leuke familieontmoeting.

    Jan

  • 05 November 2014 - 11:17

    Margreet:

    October you were amazing ....
    Jolien is amazing, zul je bedoelen !!
    Al zoveel gedaan en nog zoveel te doen, keep up the good spirit ;)
    Lieve groet uit Gouda,
    Margreet

  • 07 November 2014 - 13:34

    Liesbeth:

    He Jolien

    Gisteren ben ik enthousiast teruggekomen uit Cyprus maar geloof me, daar is niet zo veel mee te maken als in New York hoor! Wat een leuke dingen doe je allemaal en met leuke mensen natuurlijk...
    en nu toch maar hardloopschoenen kopen, heb je nog een keer een reden om terug te gaan naar New York en als eerste over de streep te komen bij de marathon! :)

  • 09 November 2014 - 09:32

    Anneke A:

    Wauw, wat een belevenissen allemaal. En tussendoor ook nog "even" naar Canada!
    Dat zal wel een groot contrast zijn geweest met New York!
    Is het in New York ook nog steeds zo warm? Hier was het deze week echt herfst, maar in het weekend weer mooi weer.
    Succes met je werk en verder nog veel plezier!

    groetjes van Anneke A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Voor mijn studie International Business and Languages verbleef ik 6 maanden lang in the city that never sleeps: New York City! (2014/2015) Momenteel studeer ik voor een semester in surfers paradise San Sebastián in Noord-Spanje.

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 9092

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Study Exchange

14 Juli 2014 - 30 Januari 2015

New York City

Landen bezocht: