GOODBYE NYC, HELLO MIAMI AND WEST COAST! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolien Broeke - WaarBenJij.nu GOODBYE NYC, HELLO MIAMI AND WEST COAST! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolien Broeke - WaarBenJij.nu

GOODBYE NYC, HELLO MIAMI AND WEST COAST!

Blijf op de hoogte en volg Jolien

09 Januari 2015 | Verenigde Staten, New York

Lieve allemaal,

Een half jaar geleden ben ik begonnen met het schrijven van mijn avonturen in New York. Ik had nooit gedacht dat mijn tijd zo snel voorbij zou gaan..

Na mijn vorige verslag heb ik natuurlijk weer veel meegemaakt. In het weekend voor kerst ben ik samen met Nadia naar Philadelphia geweest. Dit ligt ongeveer 2 uur van New York vandaag en is dus makkelijk met de bus te bereiken. Eenmaal in Philadelphia hebben we gewoon lekker rond gelopen, de toerist uitgehangen en hebben we onder andere de Liberty Bell en de Indepence Hall gezien. De hele stad was natuurlijk in de kerst sferen en alles was versierd met lichtjes. Het is niet een hele grote stad, maar het was het zeker de moeite waard om naartoe te gaan!

De maandag voor kerst zijn Eva, haar nicht die op bezoek was, Nadia en ik gaan schaatsen in Bryant Park. Dit is een schaatsbaan die speciaal voor de kerst periode word opgebouwd en ligt midden in Midtown naast de Public Library. Naast de schaatsbaan staan allemaal kleine kraampjes waar je hoe wij dat zouden zeggen "koek en zoopie" kan halen en staat er een enorme kerstboom. Natuurlijk hebben wij als Nederlanders even onze schaatskunsten laten zien.

Met kerst zijn Eva, Nadia en ik uitgenodigd door Suzanne in Boston. In plaats van het in New York te vieren hebben wij de bus op kerstavond gepakt om vervolgens 4,5 lang naar Boston te reizen. Helaas was ik ziek en heb ik me op kerstavond en 1e kerstdag flink beroerd gevoeld. Dat mocht de pret niet drukken en na een beetje uitgeslapen te hebben zijn we richting Tufts University gelopen. Het leuke aan deze universiteit is dat je heel makkelijk de campus op kan lopen en hier ook alle sorority huizen ziet (ALPHA PHI etc) zoals wij dit alleen uit films kennen. Eenmaal thuis hebben we ons culinaire kerstdinner voorbereid en hierbij kon de kalkoen natuurlijk niet ontbreken. Ik moet zeggen.. ik word er steeds beter, zelfs in het schoonmaken......

Op tweede kerstdag, wat hier in Amerika niet bestaat, zijn we gezellig Boston in geweest en hebben we wat sightseeing gedaan, lekker geluncht en hadden we gepland om te schaatsen. Een paar dagen voor kerst hadden we kaartjes gekocht via groupon, die uiteindelijk pas na 4 januari geldig bleken te zijn. Schaatsen is het dus niet geworden maar we hebben genoeg gezien en gedaan. Suzanne, Nadia en ik hebben in Boston ook nog even het nachtleven onveilig gemaakt. We zijn eerst in een lounge beland waar we cocktails hebben gedronken. Dat was me ook nog een verhaal.. want met een internationaal ID krijg je hier geen alcohol. Ik was natuurlijk mijn paspoort vergeten en mocht het in het begin van de avond doen met cola terwijl de rest aan de cocktails zat. Uiteindelijk vond de ober mij wel erg zielig en heeft mij stiekem er een gegeven haha. Hierna zijn we nog naar een club geweest en hebben we tot de vroege uurtjes gedanst. Ook de rest van de dagen hebben we veel gedaan en ons prima vermaakt.

Eenmaal terug in New York moesten Nadia en ik het wel gezegd 48 zonder Suzanne doen voordat ze weer bij ons op de stoep stond op New Years Eve met ons te vieren. In november hadden we al kaartjes gekocht voor een feest omdat de prijzen hier echt bizar duur zijn. Met het motto: 1 keer en nooit meer, hebben we VIP tickets gekocht voor een rooftop party met uitzicht op de Empire. Na ons omgekleed en opgemaakt te hebben zijn we richting het feest gegaan. Het was echt een geweldig feest met echt een geweldig uitzicht. De open bar heeft ons prima vermaakt en ik had New Years Eve op geen andere plek of stad willen vieren. Gezellig met nog een paar Nederlanders die we op dat feest hebben ontmoet zijn we in New York style 2015 ingegaan!
Ik moet wel zeggen dat ik het een raar idee vond dat het in Nederland al 6 uur eerder 2015 was. Terwijl het in Nederland al 12 uur was, zat ik nog rustig aan mijn avond eten haha.
De volgende dag hebben we gezellig gebruncht en was het voor Suzanne weer tijd om terug naar Boston te gaan. Verder het weekend na oud en nieuw hebben Nadia en ik weinig gedaan. We zijn zoals gewoonlijk New York in geweest, hebben lekker geluncht en een film gepakt.

Sinds 31 december ben ik ook uit mijn kamer. Aangezien ik 10 januari, morgen dus begin met mijn reis had het voor mij veel zin om een volle maand voor mijn kamer te betalen. Ik slaap nu sinds de 31 bij Nadia. Lekker knus! haha

En ja, terwijl ik dit schrijf zit ik nog op mijn stage. Over een half uur zit mijn laatste stage dag erop en zijn mijn 6 maanden toch echt over. De tijd is echt voorbij gevlogen en ik heb echt super veel geleerd en heb een onwijs leuke periode gehad! Iedereen heeft mij met open armen ontvangen en ik vind het een raar idee dat ik ze nooit meer zie en hier waarschijnlijk nooit meer in het bedrijf kom.

AND NOW.. LET THE JOURNEY BEGIN! Morgen ochtend vertrek ik naar mijn eerste bestemming: MIAMI! Hier zal ik t/m donderdag blijven en dan voor 1 dag terug naar New York vliegen. In Miami ga ik vooral lekker genieten en vakantie vieren. Ik heb een trip naar Key West op de planning staan en zal ook een bezoek brengen aan de Everglades. Op 17 januari vlieg ik samen met Nadia naar San Fransisco. Hier blijven we tot maandag avond waarna we door gaan naar Los Angelos. In beide steden gaan we natuurlijk van alles doen en zien. Zo willen we de Golden Gate Bridge zien, hiken naar het Hollywood sign en een dag door brengen op Venice Beach of in Santa Monica. Op vrijdag 23 januari vliegen Nadia en ik door naar Las Vegas. Hier vliegt Suzanne vanuit Boston ook heen en gaan we vooral lekker 4 dagen feesten en leuke dingen doen. Vanuit Las Vegas vertrekken we ook nog een dag naar de Grand Canyon. Genoeg op de planning dus!!!! Op 27 januari vlieg ik met een nachtvlucht terug naar New York en zal ik hier dus nog 1 dag zijn. Op de 29e vlieg ik via Ijsland richting Amsterdam waar ik vrijdag 30 januari zal landen.

Dit is waarschijnlijk mijn laatste verslag vanuit Amerika.. raar idee. Over precies drie weken ben ik thuis en ondanks ik het hier super heb, kijk ik wel weer uit om naar huis te gaan. Ik kan helaas geen foto's meer plaatsen bij mijn verhaal want er is geen plaats meer. Ik ben van plan om een foto album te maken dus iedereen krijgt alle foto's echt nog wel te zien!

Een hele dikke kus uit New York en TOT OVER DRIE WEKEN!!!!!

xxx Jolien

  • 09 Januari 2015 - 22:21

    Manon:

    Veel plezier en veilige reis!! XX

  • 09 Januari 2015 - 23:09

    Hans:

    Weer een mooi verslag. Vedel plezier en geniet er van. xxx

  • 10 Januari 2015 - 01:08

    Esmeé:

    Enjoy your journey!! Whoo have fun xxx

  • 10 Januari 2015 - 11:19

    Anneke:

    Na een superstage nu op naar een welverdiende vakantie! Veel plezier en tot over 3 weken!! xxx

  • 10 Januari 2015 - 14:20

    Margreet:

    Jammer dat je tijd in NY er op zit, en wij dus geen leuke verslagen meer van je zullen ontvangen. Je vakantie als afsluiting klinkt helemaal top, geniet er van en een goede reis naar huis. Dat klinkt toch ook weer heel fijn, lijkt mij!,
    Lieve groet,
    Margreet

  • 10 Januari 2015 - 14:53

    Naomi:

    Klinkt weer super Jolienie!!! Nog even lekker genieten en dan ben je over drie weken weer met je banga's in Nederland!! Miss you en tot snel xxxxx

  • 10 Januari 2015 - 18:51

    Otto:

    Hoi Jolien.
    Weer genoten van je geweldige verslag.We willen je foto's allemaal bewonderen. Veel plezier de laatste 3 weken en doe voorzichtig.

    Prettige vakantie en groeten uit bodegraven van de Terpies.

  • 11 Januari 2015 - 10:13

    OmeJan:

    Jolien

    Ik zal nu je leuke reisverslagen al missen. Je hebt zoveel gedaan in die tijd daar en zoveel gezien.... geweldige stage lijkt mij. Geniet nog van de laatste 3 weken , daarna bon voyage et un retour sain et sauf.

  • 11 Januari 2015 - 19:33

    Liesbeth:

    Ha die Jolien (of moet ik nu Jolene gaan zeggen?)
    Wat een mooie stagetijd heb je gehad. Ze zullen je gaan missen want je hebt daar alles perfect gedaan met zeer hoge cijfers als afronding (een tien? Ja, ook dat had Jolien..rijmt haha).
    Nu heerlijk vakantie vieren, diingen bekijken, feesten maar ook uitrusten hoop ik.
    Naar Nederland teruggaan is geweldig maar je zal best wel weer moeten wennen aan dit burgerlijke landje. Maar goed, mocht het tegenvallen (en dat zal vast niet) dan staat een nieuwe buitenlandse reis alweer voor de deur.
    Nog heel veel plezier en tot ziens in HOLLAND!!!!!
    Dikke kus!

  • 11 Januari 2015 - 20:24

    Jolan Van Heck:

    Hoi Jolien,
    Heel veel plezier en geniet ervan ! Super, dit is een ervaring om nooit meer te vergeten !

  • 12 Januari 2015 - 00:18

    Joke Meinders:

    Hoi Jolien,

    Weer met heel veel plezier je verslag gelezen. Knap hoor hoe je je stage hebt afgerond. Geniet van je welverdiende vakantie. See you xxJoke

  • 12 Januari 2015 - 00:18

    Joke Meinders:

    Hoi Jolien,

    Weer met heel veel plezier je verslag gelezen. Knap hoor hoe je je stage hebt afgerond. Geniet van je welverdiende vakantie. See you xxJoke

  • 12 Januari 2015 - 00:19

    Joke Meinders:

    Hoi Jolien,

    Weer met heel veel plezier je verslag gelezen. Knap hoor hoe je je stage hebt afgerond. Geniet van je welverdiende vakantie. See you xxJoke

  • 12 Januari 2015 - 07:42

    Rob:

    Dag Jolien, klinkt hartstikke leuk allemaal! Veel plezier nog! Rogersaba

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Voor mijn studie International Business and Languages verbleef ik 6 maanden lang in the city that never sleeps: New York City! (2014/2015) Momenteel studeer ik voor een semester in surfers paradise San Sebastián in Noord-Spanje.

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 9088

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Study Exchange

14 Juli 2014 - 30 Januari 2015

New York City

Landen bezocht: